lördag 2 januari 2010

ingen bra start

Nä, året fick ingen hejdundrande start precis.
Efter att ha haft ont i halsen till och från i ett par veckor brakade världens halsont ut natten till igår (nyårsafton). Ont gjorde det. En efter en började också blåsor ploppa upp på tungan och insidan av läpparna. Imorse ringde jag sjukvårdsrådgivningen efter att bästa A (snart färdig ssk) kikat i halsen och konstaterat en massa rött och en vit...."plupp". Dumtanten i telefon tyckte dock att eftersom jag redan haft ont så länge, kunde jag lugnt vänta till efter helgen. Att jag knappt kan gapa behövde jag inte bry mig om. Jag skulle bara försöka kurera mig (hmm). Hon var väldigt noga med att påpeka ytterligare en gång att jag absolut inte behövde åka till akuten utan att konsultera sjukvårdsrådgivningen igen. Ellerhur.
Nå ja, nu kan det ju iallafall bara bli bättre.

För att kompensera allt gnäll var nyårsaftonen (trots halsont) mycket trevlig. Vi hade det lugnt, hemma hos oss med farmor, farfar och faster. En helt fantastisk middag, superb desert och timmarna försvann fort. Eira - som under en tid varit väldigt "gnällig" och känslig på kvällarna - var på strålande humör och sprallade som bara den långt in på natten.
Med stora ögon välkomnade hon det nya året *kärlek*.

Eira väntade på det nya året, med farfars klocka.

1 kommentarer:

Frida sa...

Fy då! Låter inte skönt det där med halsen Sandra! Hoppas du snart blir bättre, tänkte vi skulle fika lite och mysa med tjejerna:-) Hör av dig när du känner dig ok!!

Kram & Krya på dig!