lördag 2 januari 2010

Eiras topp 3-lista



Topp 3 leksaker
1.Fiskens (som nog egentligen är en fluga) ben är smaskiga att stoppa i munnen.
2.Hunden Patrik (julklapp från faster - en röd hund som låter)
3. Den nya bitleksaken med "bloppar" som är sköna mot tandköttet.


Topp 3 sovställen
1. Mamma eller pappas bröst (fortfarande det bästa av allt), gärna snett under armhålan och självklart med snuttarna över huvudet.
2. Min säng, sover där hela nätterna.
3. Bilen fungerar alltid. Eller faktiskt redan i babyskyddet på bäg ut i bilen.


Topp 3 färdigheter
1. Att sluta med amningsnappen var stooort.
2. Att sova i egen säng också.
3. Att jollra långa sekvenser i många olika tonlägen...att rulla runt...att ta tag i sina tår...att fånga saker i händerna och stoppa i munnen...att känna på mamma och pappas ansikten...att sitta eller stå och hoppa i knä... (ja här kan listan göras längre än tillåtet).


Topp 3 musik
1. Mamma och pappas påhittade musik
2. Flodhästen som pussas
3. Du är så fin


Topp 3 att inte gilla
1. Att trä saker över huvudet, tex. bodysar.
2. Att inte få duscha eller bada mer.
3. När mamma och pappa har glömt snuttarna någonstans.


Topp 3 ansiktsuttryck
1. Det helt magiskt underbara leendet som spricker upp när jag får syn på mamma eller pappa.
2."Tokögonen" - en exalterad tjej som inte riktigt vet var hon ska ta vägen. Uppspärrade ögon och ben och armar flaxande hejvilt.
3. Rynkandet på näsan precis innan skrattet kommer.

Topp 3 läten
1. Skrattet som kommer som ett ljuvligt gurgel i halsen.
2. "Huuu huuu" - jag är superhungrig, skynda dig.
3. "Gaaaäääh" - jag börjar oftast mina pratsekvenser med det.


Topp 3 lekar
1. När pappa springer med mina fötter på sin mage och säger "pch, pch, pch, pch, pch...."
2. När mamma låtsas att hon ska äta upp mina fötter.
3. Djuren i babygymmet som studsar så roligt när jag drar i dem.



1 kommentarer:

Anonym sa...

Moffas toppitopptjej! <3