torsdag 31 december 2009

året 2009

- I januari hade Troy varit saknad i sex månader.
- I januari fick vi också det underbart helt fantastiska plusset på graviditetsstickan.
Eira är väntad.
- Min svärmor fyllde 50 och hade en hejdundrande fest (som jag visserligen sov mig igenom stor del på grund av en ofantlig nygravidtrötthet).
- Jag bosatte mig nästan på MVC, där jag träffade BM Lilleba en gång i veckan (ibland två gånger i veckan under mina hysteriska anfall).
- Under en av de sista metodövningarna tränade vi på att sätta subcutan venport och jag höll på att svimma.
- Vi började i en ny föräldrargrupp och denna gång fick vi även fortsätta efter födda barn. Eira kom sist, men har nästan växt ikapp sina 2 och 1 månader äldre kompisar.
- I slutet av maj avslutade jag de sista kurserna - med högsta betyg - innan ett efterlängtat studieavbrott.
- Under första halvan av året planerade vi för en 125-års fest...
- ...som gick av stapeln i juli - 50-talstema där vi höll igång till in på morgonkvisten.

- Vi åkte till Ullared och övernattade i en liten, liten stuga mitt i ingenstans. Eftersom vi glömde mina ljus (någonstans i kassan) åkte vi tillbaka dagen efter och gick igenom hela varuhuset - bara för att jag skulle få mina ljus.
- Sedan åkte vi till Falsterbo där vi hade mysiga dagar med fina storfamiljen.

- För att sedan fortsätta till köpenhamn. Varmt och mycket folk.
- När vi kom hem hade jag gått upp 7 kilo på en vecka. Vi blev inlagda i Falun.
- Ingen fara på taket. Lilla liten mådde alldeles förträffligt. Jag hade samlat på mig vätska.
- Under tiden vi var inlagda firade vi Troys 1 årsdag. Vi fick permission för att åka hem till graven. En cirkel var sluten. Vi slutade där allt en gång börjat.



- N och bästa morbror kaklade om köket.

- Åkte till Falun ca 15 gånger de sista 10 veckorna av graviditeten.

- Träffade dr JW ett stort antal gånger - han är en fantastisk läkare.

- Födde så äntligen ett litet flickebarn. Underbara älskade EIRA!


- Hade förmånen att även få följa, finaste lille Gustavs resa till världen.
- Planerat och genomfört ett dop.
- Lärt mig att klara mig på bara ett par timmars sömn varje natt.
- Sedan blivit bortskämd med ett barn som sover nätterna igenom.
- Känt hjärtat smälta varje gång en älskad liten ler med hela ansiktet.
- Firat en första - på länge - glädjefull jul.
- Med stor nyfikenhet ser fram emot ett nytt år.

1 kommentarer:

Linda sa...

Ett år av känslor. Tunga som lätta. Svår sorg och lycka som är starkare än allt. Tack för att vi har fått dela året med er.

Kram!