tisdag 1 december 2009

när hinner man äta?


Lugnet har lagt sig på berget. Vi har precis ätit middag. Det där med frukost, lunch och middag på regelbundna tider är lite svårt att få till - vi är rätt så orutinerade på det området. Iallafall med en bebis i huset som tycks ha näsa för när mamma och pappa är hungriga och då tydligt talar om att hon minsann också är det.


Älskling lyckades tillslut få till en gudomligt god korv och potatissoppa medan Lilla liten matades. Nu sover hon i sin säng och kanske kan vi dra upp benen under oss i soffan en liten stund innan det är dags för mat igen.


Idag var andra gången någonsin jag var ifrån hjärtat - längre än någon halvtimme då hon varit själv hemma med pappa. Första gången var när jag skulle på efterkontroll och andra gången nu idag när jag skulle klippa mig. Eira var hemma med farmor och farfar och allt hade gått jättebra. Hönsiga, oroliga mamma bara. ;-)

Håret blev kort, väldigt kort. Jag vet hur det är, man vänjer sig - men såhär korthårig har jag nog inte varit sedan gymnasiet. Hjälp?


Imorgon är det dags att träffa Eiras bebiskompisar med mammor, det ska bli kul.

På eftermiddagen ska lägenheten värderas, det ska bli spännande att se hur mycket (om) lägenheten har ökat i värde efter renoveringen.



3 kommentarer:

Frida Utter Eriksson sa...

Vad spännande med ny frisyr:) Du måste lägga ut nån bild så jag får se nu när vi inte kunde träffas! Lycka till med lägenheten!

Kram!

martina sa...

hihi visst är det svårt att få till mat tider:P isabelle lyckas nästan alttid också bli hungrig när vi ska laga/äta mat och gallskriker tills hon också får mat:P tålamod vad är det för en bebis:P

hih innan isabelle kom trodde jag att man kunde stoppa vilken napp som helst i munnen på en bebis och de skulle ta den, ack så fel jag hade:P

ja det ska bli super mysigt med besök:) hoppas ni får ett underbart dop, fast det får ni såklart:):) kramar:)

Josefin sa...

Jag tycks känna igen det där med mattiderna:) Så fort man själv ska ta sig något att äta så av någon anledning så blir lilla Hampus det med..skönt att man inte är ensam:) va spännande med ny frisyr Sandra, lägg upp någon bild så man får se...blev säkert jättefint! Hoppas ni alla mår bra, Stor Kram från oss