onsdag 16 december 2009

flera morr och några trevligheter

Att det blir en hel del klagomål här på bloggen känns ju trist (jag försöker att inte klaga så mycket i vanliga fall), men att läsa är ju för er frivilligt och det är skönt att ogga ur sig ibland, så jag fortsätter klagandet.

Morr 1
Förra veckan (eller om det var i slutet av förrförra veckan) beställde jag tackkort från photobox. En sida som jag tidigare beställt av och varit nöjd med - bra priser och rätt så snabb leverans. I måndags kom en beställning därifrån. Dock med bilder på ett annat barn. Från Spanien (!). I vanliga fall brukar jag vara noggrann att kontrollera så att det finns kontaktuppgifter på företaget innan jag beställer, men här hade jag visst slarvat och när jag nu försöker få kontakt finns bara en mailadress (inget svar) och en vanlig adress. Till Frankrike. Morr.

Morr 2
Plogningen här i stan är urusel (jag vet att de säkert är underbemannade och att kommunen har dålig ekonomi), meeen idag när vi promenerade hem från stan, och jag gick en längre vända för att slippa de värsta osandade smala gångarna (morr 3) blev jag först lite nervös över att behöva gå mitt i gatan med barnvagn eftersom det inte fanns några trottoarer och sedan grinig över att, när vi väl tagit oss upp på en trottoar, behöva gå en kilometer extra eftersom det inte fanns några "hål" i vallarna där vi skulle kliva av. Nej, det fanns inga hål någonstans. Och att försöka knixa över en barnvagn över en halvmeter snövall kändes inte helt rätt. I mörkret. I halkan. Mitt i vägen. Morr 4. Ja, ja - det finns väl alltid något att klaga över.


För att inte deppa ihop helt och hållet över allt morrande finns det också en hel del trevligt att nämna.

Trevlighet 1
Jag beställde tackkorten från fujidirekt igår och idag kom de med posten. DET är vad jag kallar snabb leverans.

Trevlighet 2
Jag gillar att det kommit snö. Jag gillar att det blivit lite ljusare. Och jag gillar knastret under skorna.


Trevlighet 3
Idag hade vi mamma-barn träff med BVCkompisarna. Supermysigt! Och vi ska ses i veckan, igen!


Såhär såg vi ut ett par meter ut på promenaden igår.
Hujedamej vilket snöfall!

0 kommentarer: