söndag 13 december 2009

fästmannens dop


Eiras första lucia och vi har inte sett en endaste. Nåja, det kommer fler år. Och fler lucior.


Dagen i ära har gått i tvättandets tecken. Vi har tömt tvättkorgarna (sånär som på en maskin). Skönt. I namnsdagspresent fick N en supertvättställning så idag var det en fröjd att hänga allt - som dessutom fick plats!


Igår for familjen J-P till Leksand för lille Gustavs dop. Det var fantastiskt vackert. Eira muttrade lite i början (jag tror att det var för att vi såg lite dåligt därifrån vi satt ;-)), men efter en stund somnade hon fint i pappas famn. Vi är så otroligt tacksamma att vi fick dela familjen B's stora dag. Både Eira och Gustav sov visserligen när de väl träffades, men det var ett nöjt leende på prinsessans läppar på väg hem.


2 kommentarer:

Linda sa...

Tack för att du kom finaste Eira. Jag saknar dig redan.

Blöt bebispuss från fästmannen;-)

militich sa...

Hejsan! Jag befann mig i närheten i helgen juh. Var i Rättvik på julkonsert och övernattning på hotell (fick i födelsedagspresent av min familj). Var bor du och din familj?