tisdag 10 november 2009

Viktig artikel

På minnesgudstjänsten i Torsång under Allhelgonahelgen hörde vi för första gången talas om "Solvända" och det grep tag i våra hjärtan.
Såhär står skrivet;
.
.
"I samband med Allhelgonahelgen 2009 går startskottet för Spädbarnsfondens riksomfattande kampanj. Solvända. Då tänds tusentals ljus runt om i hela Sverige, ljus som får symbolisera att hoppet aldrig försvinner. Hoppet om att fler barn ska få se solen gå upp, hoppet om att fler mammor och pappor, systrar och bröder ska slippa sänka ned en liten kista i mörkret. Att de ska slippa leva i sorgen efter en älskad liten son, dotter, syster eller bror.
Kampanjen kommer att synas på olika sätt i media och en omfattande försäljning av kampanjnålar kommer att ske. Dessutom sker bland annat uppvaktningar av politiker och andra beslutsfattare. Kampanjen sker i samarbete med Luleå hockey, ett helt unikt och annorlunda samarbete med ett enda syfte, nämligen att rädda liv.
Intäkterna från solvända går till Spädbarnsfondens forskningsfond för perinatal forskning."
.
Vilket fantastiskt initiativ. Nålar inköptes givetvis på plats och när vi kom hem begav vi oss till den lokala tidningen för att be dem sprida budskapet. Givetvis talades det även en del om Troy och om lillasyster som fanns med i vagnen. Resultatet blev en artikel (om än kort) i fredagens tidning.
Läs mer om Solvända och Spädbarnsfonden. Och stöd kampanjen genom att köpa en kampanjnål.

5 kommentarer:

kristin sa...

va kul o se er häromdagen!kul att se eira irl,bara sett henne på kort ju!såg märket på din jacka,tänkte fråga va det va men blev aldrig av!Såg artiklen i tidningen när jag kom hem!kram

Anneli Oscarsson sa...

Guu va bra! Vad duktiga ni är!!
Finns artikeln på nätet? Skicka mig en länk.
Kramisar!!

Unknown sa...

Hej Sandra.

Vad skönt att se att ni så helhjärtat sprider budskapet om Spädbarnsfondens Solvända och vikten av att bidra till forskningen.

Beklagar att lille Troy inte fick stanna fysiskt med er. Vi förlorade själva lille Mio den 4 maj 2008, alltså bara ett par månader tidigare. Och ganska snart efter föddes tanken att vilja göra något. Resultatet blev denna kampanj som ni nu hjälper till att förvekliga. Tack!

Om ni vill kan vi gärna länka artikeln på Solvändas och Spädbarnsfondens (kanske gjort redan) sida. Finns den på nätet?

Om ni inte redan gjort det. Gå gärna med i vår "cause" om ni har facebook. Använd följande länk:

http://apps.facebook.com/causes/387978/87459293

Många varma kramar

Daniel o Malin

martina sa...

Hej hej:):) Ni var superfina i tidningen:):) Tänkte när jag läste den att jag bara måste fråga dig vart man kan köpa sån där nål:):) Vilken underbar insamling, det är sånna här insamlingar och barncancer fonden som borde få mer stöd och publicitet:)

Vad knäppt system med astman:( Då är dte kört för mig för jag fick min diagnos för typ 14 år sen eller mer:( Vi får vara extra försiktiga nu:) Först ville jag inte ta sprutan men efetr att jag fick veta att dte inte går över i bröstmjölken ska jag absolut ta den, allt för att förebygga att sessan inte får det:) Tack så mycket:):) Ta hand om er:) kramar

Anonym sa...

En pin beställd! Ni är en sån underbar familj! många kramar Linda