lördag 14 november 2009

utflykt och fynd

Jag hör små snarkningar från soffhörnet - mina hjärtan. Jag ska alldeles strax göra dem sällskap. Kanske kan jag väcka det stora hjärtat, det var visst någon film vi skulle se.

En fråga som vi ofta får från utomsående är;
-Hur går det för er, det måste väl vara en stor omställning med en bebis.

Nej, faktiskt inte.
Kanske är det för att vi mentalt varit inställda på att vara föräldrar så länge. Vi har varit så förberedda. Måste det vara en omställning?

Om något måste nämnas så hör det ändå bara till den positiva skalan. Vi har någon att slösa vår kärlek på, dagarna i ända. Vi pussar, vi jollrar, vi sjunger, vi myser. Underbara lilla unge.

Om det nu räknas till omställning kräver en bebis lite mer planering för utflykter. Det räcker inte med att vi två ska vara klara. Till det kommer också matad och nybytt bebis (kan ta lång tid). Packad skötväska och lastning av vagn i bil. Detta har dock gjort oss gott. Även om vi kanske inte lägre är lika spontana som vi varit, fyller vi våra dagar med underbara, planerade små ting.

Idag begav vi oss på utflykt. Jag är lite restriktiv med var vi åker, vill gärna inte vara i allt för stora folksamlingar. Därför hamnade vi i Sågmyra. Långt ut i skogen. Vi skulle leta kläder (trots att vi egentligen inte behöver några). Tur, kan man säga, att vi trots allt hamnade där eftersom vi upptäckte en alldeles ljuvlig liten butik (present, heminredning & barn) vid sidan om den stora. Där fanns allt sånt jag bara älskar och där försvann de flesta slantarna. Till Eira hittade vi, till ett oslagbart pris på 59:-, en Fixoni overall (ord. ca 300:-). Och trots att vi måste vara bland de mest kräsna föräldrar som finns, är vi rörande överens om att det var precis en sådan här overall vi letat efter. Nu behöver vi bara en mössa...
Tjaa...inte bara kläder inhandlades - några små hjärtliga saker som bara väntat på att få flytta hem till mig fick naturligtvis också göra det. Dessutom började vi lite smått med julklappar. Kors i taket.
Sa jag att de sålde Villervallakläder i butiken? Till outletpris(!)! Oh, my...

Nej, nu var det film. Stora hjärtat har slutat snarka och grymtar nu något knappt hörbart om att jag är tråkig.

3 kommentarer:

Line sa...

å nu blev jag också sugen att åka dit, jag är också lite nojjig över att inte utsätta lilla A för jättemycket folk (som hostar och nyser) men man blir ju lite isolerad av att inte ge sig iväg ;) Ta hand om er. Kram

Sandra E sa...

Bor 4 km från Sågmyra! I en liten by mot Leksand som heter Hackmora =) Så jag hänger på Calimero rätt ofta :P Men det är ju toppen när man har barn! Petra som äger butiken är även fotograf och tar underbara bilder! Så det gör det ännu bättre =) Hoppas allt är toppen och superduper med er! Nu är det inte långt kvar tills vår lilla plutt kommer =) Kramar!

Petra sa...

Ja det måste vi ju göra =)
Han har varit stark i nacken sen han bara var några dagar. Jag är helt facinerad av honom..
Är du?? Oj jaha :D
Jag ser honom som en nära släkting ju :P Synd bara att han är så dålig nu.
Men där ser man!! Världen är bra liten! :)