lördag 22 augusti 2009

vakna nätter redan nu

Det känns som om dagarna fullkomligt segar sig fram. Ändå har denna dagen varit händelserik. En kortare tur på stan med mormor och N, där jag som var shoppingsugen kom hem med "bara" en duk och mormor kom hem med händerna fulla av påsar. Ja, ja - det går ju alltid att shoppa på nätet.

Bebis har börjat med en ny (o)vana. Det sägs ju att bebisar i slutet av tiden i magen lever i den rytm som även kommer följas utanför magen. Lilla liten har nästan hela tiden varit vaken på speciella tider, men nu är det mer påtagligt. Kanske beror det till stor del på att dessa tider är nattetid. Det är omöjligt att sova med små tossingar killandes mot revbenen, som snabbt följs av en liten rumpa farandes längs med hela sidan. Det är lika bra att vänja sig. Lilla liten kommer säkert vara en liten nattmänniska.

Inatt kommer det säkerligen vara svårt att sova ändå, då skateboardfestivalen har intagit staden och musik därifrån vibrerar lätt men säkert i fönsterrutorna.

Nej, nu vankas det visst lite glass. Ben&Jerry's är aldrig någonsin fel. Kanske botar det onda fogar också...någon som vet?

/

1 kommentarer:

johanna sa...

Hej söta du, du skriver så fint Sandra, jag blir alltid tårögd när jag läser din blogg...
förresten så har jag försökt med allt som du skrev hur jag skulle göra med min blogg men ha! jag e inge duktig alls på detta=), den får nog vara kvar som den är.
kram på dig vännen