måndag 10 augusti 2009

stanna hos oss

Bjuder er på en bild av vårt nya härliga kök.


Igår var det stora städardagen. Det händer inte alltför ofta att vi gör det tillsammans. Mestadels är det annars N som står för "plocka-undandet" och jag som står för själva städningen. En fördelning jag inte är helt nöjd med. Men igår iallafall hjälptes vi åt. Skönt. Köket är snart fulländat. Det fattas lite färg på en kortsida och den eviga väntan på elektrikerna - men sen så...
.
.
Igår hämtade vi ned skötbordet från vinden. Själva stommen har vi haft här nere hela tiden, men skötdelen är avtagbar, så stommen har fungerat som Troys minneshylla. Nu är några av sakerna nedplockade i minneslådan och andra är lite omplacerade. Skötdelen är inte monterad än. Det känns lite läskigt. Tänk om vi måste ta bort den igen... Jag känner mig aldrig säker. Jag vet hur fort allt kan vända. Det känns inte heller säkrare med tiden. Ju längre det går dessto mer av mitt hjärta kan gå förlorat. Lilla liten, älskade lilla liten. Snälla lilla vän kom levande till oss. Stanna levande hos oss. Du är vår stora kärlek.

3 kommentarer:

c sa...

Åhh d e såå snyggt. Måste komma o hälsa på jag saknar dig massor. Hur har du det under veckan? kram kram

Zizzi sa...

Vad fint de blev :)

lilla angelyne sa...

Tack tack :-)

Carro - Saknar dig med. Är hemma i slutet av veckan iaf. Tors el fre kanske passar dig? puss