onsdag 26 augusti 2009

äventyr och andningslarm

Äventyr blir det också imorgon. N ska tenta i Västerås och jag följer med. Jag ska dock passa på att umgås med Gilika och senare på dagen även faster och underbara lille Neo.

Ju längre dagen gått dessto mer sjunker det in hur nära vi faktiskt är. Tankarna snurrar i mitt huvud och jag tycks inte få någon ordning alls. Älskade har varit så duktig och pluggat och jag vill inte störa honom nu. Tankarna får vänta till efter tentan.

Tillsammans tryckte vi iallafall på "beställa-knappen" för andningslarmet som varit aningen omdiskuterat här hemma på berget. För- och nackdelar har vägts mot varandra, men fördelarna vägde tillslut över och förhoppningsvis kan det lugna oss lite i den förväntade oro som säkerligen också kommer finnas efter lilla litens födelse. Ett stort köp. För att om andninglarmet ska ha någon som helst funktion måste vi komma hem med levande bebis denna gång. Det är stort.

3 kommentarer:

Caroline sa...

Halloj! Vi har faktiskt också köpt ett andningslarm. det är väldigt lugnande faktiskt att se den lilla gröna lampan blinka om man tittar till sängen :) även om man inte kan låta bli att vara där och pilla lite också ;) Tomas såg Linda och Magnus (minns inte riktigt om de heter så...)på stan med barnvagn så deras lilla måste också ha tittat ut :) Kram caroline

Anna sa...

Denna gång är jag säker på att allt går bra! Brukar kika in här ibland.Ledsen att Troy inte fick stanna hos er! Kram Anna

Lisa Olveby sa...

Jag tycker det var bra att ni beställde andningslarm.

Nu har jag följt din blogg från allra första början och det är inte längesedan du skrev att ni precis fått det efterlängtade graviditetstestet. Nu är ni snart framme vid förlossning och hemkomsten med liten bebis, ser fram emot att ev kunna se några härliga bebisbilder på din blogg.

För ni kommer komma hem med en liten bebis, det är jag övertygad om.

Kram Lisa