torsdag 30 juli 2009

snoppkudde

Juli måste vara den längsta månaden någonsin. Det känns som om det aldrig vill ta slut. N har börjat jobba igen och det blir mycket ensamtid för mig och lilla liten. Skönt med vila, men två månader till av detta kommer bli långtråkigt.

Gårdagskvällen/natten tillbringade jag vid min nya bästis symaskinen. Det är aningen klumpigt med en stor mage i vägen och fogarna protesterade en hel del, men med lite pausvila lyckades jag få färdigt ett nytt fint överdrag till amningskudden (som för tillfället fungerar som "snoppkudde" - Ns beteckning på kudden då den har sin plats med stöd mellan mina knän och under magen) samt påslakan och örngott till vagnen. Det blev en hel del tyg över och dagen/kvällens projekt är att få till detsamma till spjälsängen.

Om en timme ska vi dock på BM besök och kanske ska vi försöka få till en storhandling. Något vi inte lyckats få till med sedan vi kom hem från semestern. Det ekar tomt i kyl och frys.

Take Care

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej tjockis!!
Va händig du är som sy egna örngott och påslakan å för att inte tala om ett nytt överdrag till din snoppkudde:)
Kramar Maria

lilla angelyne sa...

Maria - Visst är jag händig =) Och har du sett blommorna? ;-) Jag tror förresten att du skulle vara ett fan av snoppkudden också (den är nog ungefär lika stor som dig) =)