fredag 31 juli 2009

huvud ned?

Vi har, för några dagar sedan, passerat 31 fullgångna veckor. Igår hos BM visade det sig att bebis för tillfället hade vänt sig med huvudet nedåt (något jag faktiskt misstänkt, då magen på morgonen reste sig upp som en strut och något tassande kunde skönjas längs hela sidan). Jag litar dock inte allt för mycket på att lilla liten ens ligger kvar där nu. Eftermiddagen och kvällen igår tillbringades med de kraftigaste sammandragningarna hittills. Nej, lilla liten har nog långt ifrån bestämt sig för vilken position som är bäst. Hjärtljuden var lättlokaliserade till 144/minut och sf-måttet 31 cm. Vikten fortfarande still, nu alltså +10kg sedan plusset.


Älskling ligger och snarkar på soffan, nyligen hemkommen efter långpass på jobbet. Själv har jag sytt ytterligare två uppsättningar av påslakan och örngott och ryggen mer eller mindre kräver att jag lutar omkull mig. Det är underbart att kunna vila när helst jag vill det.

Take Care

0 kommentarer: