tisdag 23 juni 2009

minipaus

De senaste dagarna har jag fått många komplimanger om hur pigg och strålande jag ser ut. Jag blir glad för det - vem vill inte se strålande ut liksom. Men jag är rädd för att den strålande utsidan fallerar när jag kommer hem. När det bara är vi igen. Där jag är vad jag är. Där kommer gråten mitt i skratten utan att det gör något. Utan att någon blir illa till mods. Utan att jag behöver känna att det väl är dags att ha sörjt färdigt nu (även om ingen sagt något sådant rent ut känner jag antydningar).

Det har gått några dagar sedan bloggen uppdaterades. En liten minipaus. Jag har umgåtts med de bästa. Haft besök av finaste A och tiden har gått på tok för fort.


Ibland undrar jag hur bra bloggen är egentligen. Det var meningen att det skulle bli ett andningshål för mig. Tillfällen för mig att skriva ut sorgen i bokstäver. Istället har det blivit så att människor slutat höra av sig - eftersom de ändå kan läsa om det på bloggen. Men utan kommentarer har jag ju ingen aning om vilka som läser här.

Samtidigt har jag vunnit så mycket på bloggen. Jag kan gå tillbaka och se hur sorgen förändrats. Orden finns där och kan aldrig raderas. Troy kan aldrig glömmas bort. Han har funnits, finns och kommer alltid att finnas. Och alla ni underbara som tar er tid att kommentera, jag hoppas att ni förstår hur mycket det betyder för mig. Ni har varit och är ett otroligt stöd för mig.


Lilla liten har tuffat till sig och buffar och puttar riktigt ordentligt nu. Ibland så hårt att jag tappar andan. Utan lilla liten vet jag inte hur jag skulle orka. Jag vågar inte tänka tanken. Jag bara njuter av sekunden här och nu. Älskade älskade.

3 kommentarer:

Frida sa...

Hej Sandra!

Jag läser din blogg så ofta jag kan, för jag tycker du är en alldeles fantastisk skribent, och det du skriver om berör så oerhört djupt. Det är fint, det är mänskligt, det är viktigt. Dessutom är det jättespännande att läsa om uppdateringar kring lilla liten!

Ta hand om dig, så ses vi på festen om en och en halv vecka!

Kram sålänge från (Idas) Frida i Örebro

elin sa...

sorg är något som aldrig försvinner, man blir bara bättre på o hantera den med tiden..men det gör fortfarande lika ont...men man lär sig leva med den..hur fel det än känns...så känner jag iaf. o du ska ALDRIG skämmas eller känna att du inte "får" ha sånna känslor.
kul att du skrivit iaf..jag är in här flera gånger om dagen :)
stor kram

Alexandra sa...

Hej Sandra! Jag är in och läser titt som tätt, du skriver så bra!

Samma sak hände mig då jag bloggade mycket, alla viste vad jag gjorde så jag fick mindre vanlig kontakt med vissa vänner, så tråkigt!

Om det är någon som tycker att ni borde ha sörjt klart snart så är dom inte riktigt funtade. Alla med lite vett borde förstå att sorgen alltid kommer vara en del av ert liv då saknaden efter Troy alltid kommer finas kvar. Människor måste börja inse att sorg måste få ta plats och att
det inte betyder ett liv utan glädje. Lillaliten har ju också sin plats och förgyller ert liv på så många sätt.
kram