söndag 7 juni 2009

bebisuppdatering

Enligt Mammapraktikan (av Leni Söderberg) befinner vi oss nu i bebisvecka 22, graviditetsvecka 24 och med andra ord v. 23+4.
.
Bebisens vikt uppskattas vara runt 530 gram och längden runt 21 cm. Bebisens balansorgan i innerörat har utvecklats och nått vuxenstorlek. Det går att känna hur bebisen vrider och vänder på sig i magen och bebis vet vad som är upp och ned.
.
Ja nog är det vändningar allt. Sedan min lilla orosdip tidigare i veckan har Lilla liten varit otroligt rörlig.
Jag njuter av varenda liten buff och älskar denna lilla varelse mer och mer för varje dag som går.
Diskussioner angående hur och om vi ska göra 3D/4D ultraljud har återigen väckts här hemma på berget. Vi får se om vi kan komma fram till något definitivt i den frågan.

7 kommentarer:

Lisa sa...

ÅÅh vilken fin mage du börjar få!! (nästan att det börjar värka lite i mina äggledare ;) )
Önskar er all lycka!!
kram Lisa

ullis sa...

va fin du är gumman!!!

många kramar

lilla angelyne sa...

Tack tjejer.

Lisa: Det var en trevlig komplimang (som jag nog inte hört från någon=)),"äggledardragande".

Ingela sa...

Hej tjejen!
TACKAR för kramen i min blogg,såg den nyss!

Du är en mycket insiktsfull tjej....jag ser också i bloggen,att det inte kom gratis...

Du uttrycker dej väldigt bra,det är lätt att "känna" när man läser.

Önskar er all lycka!
Kram Ingela

Ida ((G)) sa...

Hej hej.

Vilken fin mage! :)

Och grattis i förskott, så när som på en timme.

Kram.

(Å nu vill jag inte vara Ida G nå mer... känns som att vara tillbaka i mellanstadiet :) Så om någon Krusidulla, eller liknande, kommenterar i framtiden så är det bara jag!!) :D

lilla angelyne sa...

Krusidulla: Tack så mycket! <3
Det är ok, du behöver inte vara Ida G. =D
Jag ser framför mig de fina namnskyltarna, vi gjorde i början på terminen och hade på våra bänkar.=)

johanna sa...

Vad fin du är! och du skriver så fint! grattis i efterskott vännen. Sköt om dig Kram Johanna