onsdag 6 maj 2009

1800

Jag håller på att få ett mindre nervsammanbrott här bakom datorn och tar därför en paus och rensar tankarna.

Denna kurs börjar lida mot sitt slut. Visserligen 4 dagar kvar, men är fast bestämd i att vara klar senast fredag klockan 15.oo. Pip. Examinationsuppgiften består i en hemtentamen på max 1800 ord. Jag hatar max-tentor. Mycket bättre är det med - skriv minst 4 A4sidor. Inga problem. Hur ska man lyckas få med det viktigaste på 1800 ord?! Omöjligt. Jag har för tillfället 2257 ord och är väl egentligen mer eller mindre klar. Men jag känner mig själv och kommer snart börja tvivla på mig själv och därmed lägga till ca 500 ord och sedan får jag stressa håret av mig för att hinna bli klar i tid. Uppgiften handlar, för övrigt, om hur jag som sjuksköterska lägger upp patientundervisning. Kul? Absolut, men inte 1800 ord!



Tankar till fina I med familj. Älska.

3 kommentarer:

elin sa...

sv; åh, tack för tipset..fattar inte varför det kan vara ett vanligt hederligt batteri som man kan köpa på hemköp eller nå..är säkert dyra batterina också :(

jadu..mjukglassen var vääldigt god. för god, så det är inte den sista i år.

vad skönt att det är bättre..jobbigt o må illa hela tiden :(
hur mår liten? är det en liten vilding där inne? det är ju så härligt med små puffar o sparkar :) ÄN såläge ;) ajaj vad ont det gjorde i slutet när julia sparkade på revbenen :)

elin sa...

sv; haha.,.ja.hade lite dåligt samvete..sitter jag o tar kort o hon faller rätt ner. men man hinner ju inte passa HELA tiden. :)

gud vad härligt det låter..nästan så man längtar efter o va gravid igen..man glömmer så fort alla krämpor man hade..för jag gnällde mest hela tiden..skyller på hormonerna ;)
när är bebis beräknat? funderat på namn än då?
vi hade flera namn innan julia kom..men inget passade på henne. det var inte det lättaste o komma på nått heller...hon var namnlös i 3 veckor..haha :)
hade ni bestämt Troys namn redan innan?

Ida sa...

Älskar tillbaka <3