måndag 27 april 2009

bröder och jobb


Igår fyllde mina bröder år. Stort GRATTIS!
På bilden är vi fyra respektive ett år. Tider av ett annat liv.
Jag önskar er (oss) allt gott, det är vi värda.
.
Nu ska jag ta mig samman för en stund och göra något vettigt i studerandets anda. Ny kurs startar idag. Det går fort. Denna kurs är förlagd på två veckor och nästa kurs på tre veckor. Sedan är det, tro det eller ej - Sommarlov.
.
Jobbfrågan är löst. Min tjänst finns kvar och jag pustar ut. Det är dock lite avancerat, så rent tekniskt kan jag inte komma tillbaka på heltiden och arbeta när jag vill, det får jag "ansöka" om, lite som audition.
Men naturligtvis är den min när jag är sjukskriven eller hemma med föräldrarpenning.
Tja, så länge tjänsten finns på papper kan väl inget hända...eller?

0 kommentarer: