tisdag 7 april 2009

dansavslutning

Bild från vårdguiden Har efter lite intagen mat hämtat mig efter kvällens stora händelse - dansavslutningen.

Det är med tårar i ögonen som jag tittar på dessa underbara små människor. Vilken glädje de uttrycker.
Vilken fantastisk förmåga dansen har.
Mitt syfte med dansen har alltid varit att sprida dansglädjen. Med min erfarenhet vet jag också vikten av att tidigt träna upp sin kroppsmedvetenhet. Jag vill bygga upp de här barnens självförtroende när det gäller deras egna kroppar. Ingenting är omöjligt och man kan alltid göra allt - på sitt eget sätt.
Det finns inget rätt eller fel, bara dansen genomförs med glädje.


En förvirrad "Moffa I" undrade om inte Bubblan (i gadgeten) är lite väl tunn hur lilla liten är i verkligheten.

Så här står det i "Mammapraktikan",

"Bebisen är 10,5-11,5 cm lång och väger ca 80g.Navelsträngens fäste som tidigare suttit högt upp, börjar flytta sig lite längre ner på magen. Händer, fingrar och naglar är redan nu välformade."

Detta är graviditets vecka 16 (vilket är bebisvecka 14).

Och just idag verkar jag vara 15+2 och därmed borde detta stämma något sånär.

3 kommentarer:

janina sa...

du är underbar sandra!! kram janina

lilla angelyne sa...

Tack detsamma Janina=)

Ida sa...

moffa tackar och bockar för informationen!! tror nog att riktiga bubblan är sååååå mycket finare än databubblan!! brås den på moffa så har den en riktig gullemullemage ;)
mysigt att se dej i helgen min vän, älskar dej <3