lördag 28 mars 2009

tapeter och lång dag

Bilden kommer från Boråstapeter och det är just från kollektionen "Moment art" som tapeten vårt vardagsrum delvis ska kläs i kommer (det är dock inte den på bilden).


Vi skulle ha en mysig hemma dag. Bara umgås och ta det lugnt. Det gick sådär.

Vi har verkligen lärt oss att ta vara på helgerna. Det är inte så ofta vi är lediga tillsammans. När vi båda jobbade skift kunde det hända att vi var lediga en vardag samtidigt. Det inträffar mer sällan nu. Varannan helg (den jag inte jobbar) är vi dock garanterat lediga och det är då vi försöker att rå om varandra.

I allafall så hade vi bestämt oss för att välja tapeter till vardagsrummet idag. Jag kan inte känna mig hemma förrän vi fått upp dom jädrans papplapparna. Sagt och gjort - Colorama nästa. Det gick bra, på mindre än en timme var vi klara och väl hemma var vi slående överens. Efter lunch kom N på att han sett en annons i Fagersta om att deras Colorama hade 25% rabatt på tapeter. Vi ringde och mycket riktigt, 25% rabatt på dyra tapeter blir ju en slant, så vi åkte dit och köpte istället.

På vägen hem (helt fel håll) kom vi på att det väl var lika bra att fixa den nya tvbänken på en gång. Så av bar det till Västerås. Det gick bra och vi är nöjda. Eventuellt ska ett matsalsbord också införskaffas innan det känns klappat och klart, men det kan vänta till tapetsering är klar - när nu det blir.

Det är nu dags för mat och om jag inte känner min älskade fel så kommer han garantera att vilja skruva lite innan det är dags för "Earth Our".



Take Care

0 kommentarer: