måndag 2 mars 2009

Mörkt

Jag är frånvarande. Fysiskt och psykiskt. Det har legat och grott i omotivation. Och nu har det tagit sig fram som ett strömavbrott. Jag syns inte, finns inte.

Igår kväll började det kännas konstigt. Ont i kroppen, tungt i huvudet, tjockt i halsen. Kanske är det bara en förkylning. Men jag känner mig sänkt. Sorgen tar tillfället i akt att bädda in mig. Jag tänker på min lilla pojk och jag saknar honom så jag går sönder. Döden härjar som flugor i öronen och väser att det kan hända igen. Jag försöker allt jag kan att mota bort. Klappar på den bulliga magen och älskar lilla Bubblan så mycket jag bara kan. N är hemma idag, tack och lov. Det är en jobbig dag och vi behöver vara nära. Nära nära.


På återseende.

6 kommentarer:

*annorlunda mamma* sa...

Hej.. Har ganska nyligen hittat din blogg och vill beklaga sorgen, men samtidigt gratulera till det nya liv i dig..Fast jag kan tänka mig att du inte kommer att vara lugn förrän du håller ditt hjärta i din famn o vet att allt kommer att bli bra.. Jag drömmer själv att en dag få ge mitt hjärta ett litet syskon..
Lycka till med allt, även syrrastudierna..Jag känner igen mig i det du skriver om tentorna..Läkemdelsberäkning 2 höll på att göra mig gråhårig. Blev sjuksyrra i somras..

//Hannah..

Anonym sa...

hej sandra! jag sitter och läser lite i din blogg och jag blir så arg. Det är så orättvist och jag vill inte att det ska finnas att barn dör. Varför dör barn och unga människor? Varför dör människor mitt i livet? Jag vill inte att det ska finnas att dom runt oss kan dö. När som helst. Man ska dö när man är gammal och har levt ett bra liv. Jag vill inte veta att det inte är så. Jag vill vara naiv som förut! Kramar till dig. /MALIN

Charlotte sa...

Hoppas att du sluppit bli sjuk! Och att klappandet på magen hjälpt mot tankarna en aning.

Har ni börjat fundera på namn än? Ni kanske inte är lika veliga som oss och redan har det klart.

lilla angelyne sa...

HANNAH - Välkommen hit och Tack. Ledsen att du också tillhör skaran av änglaföräldrar. Orättvist!!
Skönt att inte bara jag tyckte det var jobbigt med läkemedelsberäkning. Jag skulle också gärna vilja vara klar sjuksyrra...=)

MALIN - Visst blir man arg! Allt är så fruktansvärt orättvist och ofattbart. Varför är en fråga som känns totalt uttjatad, men herregud VARFÖR?!


CHARLOTTE - Inte sjuk direkt, men rejält krasslig. Känns som foglossning - som dock inte bara sitter i höfter utan i alla leder. Vi har en del namn... eller rättare sagt, jag har en del namn som är på övertalningsnivå ;-) Vi får se i slutändan. Förra gången var det solklart vid
3D-ultraljudet, får väl se om det blir lika igen.

Anonym sa...

Hej mitt hjärta. Våran dator har kraschat igen så har haft abstinens =) men så kom ja på att ja kan surfa med mobilen så nu är jag här igen. Skönt att höra att ni verkar må bra i det stora hela även om ja förstår vissa dagar är jättejobbiga. Kommer till avesta i helgen och ska för en gångs skull va nykter. Kanske kan hitta en tid att ses. En helg går så fort. Puss

Anonym sa...

*Skickar ett par stjärnor för att lysa upp ditt mörker och en önskan om att du snart ser ljuset strila in*