onsdag 18 mars 2009

jag kan allt

Bilden är hämtad från bokus.com
.
Jag måste säga att jag blir lika förvånad varje gång jag lyckas lära mig något jag trott var omöjligt (trots min starka tro på att inget är omöjligt).

Nu har jag iallafall lyckats förstå hur man för över musik (och böcker) från datorn till mobilen. Jag använder ju mobilen som mp3spelare och lite knivigt har det varit när N inte kunnat/orkat/hunnit föra över det jag vill lyssna på. Nu gav jag mig den på att fixa det själv och VOILÀ! Det knepigaste var att hitta rätt kabel, av alla tusentals som ligger i datalådan. Efter pust och suck hittade jag iallafall en som såg ut att passa (tja, egentligen en vild chansning). Hur det sedan gick till kanske skulle kunna ses som tur, men jag väljer skicklighet. Boken är nu på plats och jag är stolt som en tupp.

Nu ska jag ge mig ut på promenad medan solen fortfarande lyser. BM trodde att det kunde vara en anledning till den totala tröttheten, alltså för lite utomhusvistelse. Nu ska jag iaf ta e.m som den kommer, gå i lagom sakta takt och lyssna på sista (!) boken av Mari Jungstedt. Hoppas att
-09an kommer snart.

0 kommentarer: