onsdag 25 februari 2009

svett under armarna och dans

Jag tycker så mycket om mina tokiga danstjejer. Igår hade jag en ny tröja på mig vilken hade "luddat" lite under armarna då jag blivit varm.

Dansbarn - Men fröken, jag tror du glömt tvätta dig, du är smutsig under armarna.
Fröken - Men oj, så jag ser ut. Det har nog blivit av tröjan. Jag är lite svettig och då brukar det "ludda".
Dansbarn - Uuuuch. Måste man svettas under armarna när man blir vuxen. Du borde kanske tvätta dig.

Hihi. Ja, det är mycket man måste stå ut med när man blir vuxen. Svett under armarna till exempel=)


Vi gjorde en jättefin kombination.

Chassé X 2 (1-4), Armar upp med höfter (5-8)
Pas de bourré X 2, kick ball chain pirruett (1-8)
Vrid runt, jazzwalk med rullande axlar (1-4), Sittande snurr, rulla upp (5-8)
Utfall åt sidan med lång arm vä+hö (1-8)

3 grupper som börjar med två åttors mellanrum. Tokfint!

Inser dock att det snart kommer att bli svårt med svingar, då magen smått tar i. Vi får se hur länge det går och hur länge det dröjer innan någon av tjejerna märker något. Några har tittat lite misstänksamt på magen.

Nu blir det lunch med bästa Carro.

2 kommentarer:

Malou sa...

Hej Sandra! Nu var det ett tag sedan jag var inne på din blogg men idag var vi hos ann och planerade för Robins urnnedsättning. Och då tänkte jag på dig... och jag ser nu att du vaäntar barn!!! Jag är så glad för din skull. Jättestort grattis. Många Kramar

Anonym sa...

Underbara barn. Dom säger så härliga saker.
Tänker på dig och hoppas att du och magen mår bra trots kräkdagarna. KRAM