lördag 31 januari 2009

Illamående

Jodå, illamåendet har infunnit sig. Kvällen har tillbringats på soffan med balkongdörren på vid gavel. Frisk luft dämpar det värsta. Kylan biter i dock. Det gäller att klä sig.
Det är vår tredje graviditet nu.
Måtte allt gå vägen.
.
Jag hade nästan förväntat mig illamående. De tidigare graviditeterna startade det ca 5 dagar efter plussandet. Den här gången hade jag gått lite längre över tiden (vågade inte testa) och illmåendet kom till skott redan två dagar efter testdag.
Det känns på något vis ändå tryggt. Med Troy kräktes jag 9 månader i sträck.
Jag känner igen tillståndet.
.
Annars är jag trött, obotligt.
Grinig, gräsligt.
Svullen, magen syns redan.
VUL är bokat -
- jag hoppas så innerligt att allt är som det ska.
.
Lilla bubblan - stanna kvar är du snäll.
Vi älskar dig.

1 kommentarer:

Anonym sa...

åh, vad jobbigt att må illa. men det är det ju värt ;) hoppas du mår bättre snart iaf. :) vad jag känner igen mig, fick sånna symptom tidigt i graviditeten jag med.men för mig gick illamåendet som tur är över i mitten. vet du hur långt gången du är? är bara nyfiken, du behöver inte svara. KRAM