lördag 20 december 2008

Mamma

Nej i natt har det inte varit någon bra natt, om det är sömn som gör natten bra. Det är nog bara att inse, den 19:e och 20:e december kommer alltid vara dagar förenade med tårar och lite sömn.

Den 20:e december 2007 klockan 20.05 somnade älskade, fina mamma in. De sista andetagen från en svårt sargad och medtagen kropp. En kropp som kämpat för livet. Eller kämpade du för döden mamma?
Jag vet att du gav upp livet långt innan livet gav upp dig. Jag försöker förstå varför. Jag försöker acceptera. Kanske är det därför jag har så svårt att ge upp. Jag vet vad som blev kvar när du gav upp. VI blev kvar, dina barn. Vi hade behövt dig. Vi behöver dig mamma.
Jag försöker förstå och acceptera.
Jag vet att du tar hand om mitt barn nu. Ni har varandra, Mormor och Troysan i himlen. Jag saknar er.
Idag den 20 december är det ett år sedan älskade, fina mamma somnade in. Jag vet att du kämpade, jag vet att du ångrade dig.
Jag vet att du älskar oss.
Vi älskar dig.
Vila i frid.
-
Det är 5 månader sedan lilla hjärtat somnade in mellan sin mamma och pappa.
Underbara lilla älskling, du fattas oss!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sandra! Jag hade ingen aning om vad som hänt dig och din familj. Verkligen en jättefin blogg. Jag tänker på dig.Sköt om dig. Kram från "LindsnäsTherese"