tisdag 17 mars 2015

slutfas och överraskning

Fullgången bebis. Så har vi gått in i veckan då bebis räknas som fullgången.
Tusentals olika tankar och snabba känslosvängningar. Vi närmar oss veckomässigt tiden då T föddes. Skräck varje gång, även om jag försöker känna tilltro till att det här är ett annat barn och min erfarenhet är större. Veckokontrollerna fortsätter givetvis. 
Nästa vecka har vi vår första plan. Läskigt. Lättande. Oroande. Stressande. 
Men framförallt fantastiskt att vi snart är en till. Ett litet syskon.

I lördags fick jag sovmorgon av familjen. Jag låg länge och väl kvar i sängen med min ljudbok. När E till slut kom upp och hämtade mig för frukost väntade en av de största överraskningarna. För i köket stod nämligen några av mina finaste vänner. De hade fixat frukost av de lyxigaste slag och dukat så fint. Hela bordet var fyllt av godheter och presenter. 

Förmiddagen ägnades åt att äta gott, babbla och förstås den obligatoriska gissningsleken, vem är bebis? Fina vänner! Just vad jag behövde. 



0 kommentarer: