måndag 2 mars 2015

mars

Ny vecka. Ny månad. 

Förutom dagen idag är den här veckan är späckad. Det är svårt att få allt att gå ihop. Särskilt när rörelseförmågan just nu är kraftigt nedsatt. Foglossning och förvärkar avlöser varandra. Jag vill inte att flickorna ska påverkas allt för mycket av det, livet kommer snart förändras nog ändå. Alltså behöver dagarna flyta på. 

Jag försöker planera in möten, vårdkontakter (både mina och Ds) och annat de dagarna de är på förskolan. Mycket pussel blir det. 

På fredagen hade vi möte på fsk om hur vi ska lägga upp förskoletiden framöver. Jag är tacksam för att vi har en så bra kontakt med personalen och förskolerektorn. Det finns stor förståelse för vår situation, så värdefullt! 
Efter mötet åkte jag och flickorna ned på stan för sportlovsbio. Frost stod på agendan och det var nöjda barn som fick se favoritfilmen på storbild.



I lördags for N och E till Falun för skid-VM. De var borta hela dagen och hade haft det toppen. Det hade förstås varit roligt om hela familjen kunnat åka men just nu klarar varken jag eller D en heldag på stående fot utomhus. Vi hade mys hemma istället och gladdes både åt svenska framgångar och glada foton från N och E.  

0 kommentarer: