tisdag 13 januari 2015

bubblor

Jag går fortfarande på små lyckobubblor för en av de finaste pojkar jag någonsin sett. Som jag längtar oändligt efter att få träffa. 

Idag bär det av till Falun med D. Planerat läkarbesök. Det känns som om vi är där var och varannan vecka nu. Men idag är det behövligt. D krampade igår igen. I pulkabacken denna gång. Lite kaotiskt. Vi var bara 50m hemifrån men på fel sida en stor snövall. Efter 10 minuter larmade jag (efter först en iPhone som inte startade i kylan och dessutom kö hos SOS) och de var snabbt på plats. 
Kramperna tenderar att vara längre (inte statuslika, men från att ha kortats till 5-6 min är de nu 10-15) och de är definitivt tätare. D är så gott som infektionsfri nu så jag antar att det här är Dravets fula ansikte. 

På fredag är det dags för TUL nr2. DrJW denna gång. Det är drygt 80 dagar kvar till beräknat datum nu. Nedräkning! Bebis rumlar och rör sig mest hela tiden. Liten, vi längtar efter dig!

2 kommentarer:

Nygårds Helle Jonsson sa...

Dravet kan ta sig någonstans. Och skickar massor med kramar till er <3

lilla angelyne sa...

Helle - Och kram till dig!! <3