torsdag 18 december 2014

för den ena och den andra

Det vänder för den ena och det vänder för den andra.

E vaknade mycket piggare idag och kunde både äta som vanligt och leka ute i snön. Skönt att se henne som sitt vanliga jag. Det är ovant att se sitt "friska barn sjukt" om ni förstår hur jag menar. Nästan så att vi inte riktigt hur man göra. Trots alla akutsituationer vi upplevt så kan "vanlig" feber te sig minst lika skrämmande på barnet som nästan aldrig är sjuk.

D har haft feber idag igen. Fortfarande har vi inte fått höra några provsvar. Less. Måste ringa imorgon och höra vad som händer. Lider med henne om hon ska må såhär över jul. -"Jag har ont i pannan." säger hon och har anfall som avlöser varandra. Liten.

Jag har pysslat ihop förskolepedagogernas julklappar idag. Vi brukar inte ge, men i år känner jag att vi verkligen vill visa vår uppskattning. Dessvärre fick jag veta att en av våra favoritpedagoger ska sluta. Verkligen ledsamt, för E har hon stått för trygghet. N får åka förbi med klapparna imorgon då jag inte är helt säker på att det blir någon mer förskola innan jul. Egentligen ska vi jobba på måndag, men om D inte piggnar på sig i rekordfart lär vi bli hemma även då.

1 kommentarer:

Robert & Elisabeth sa...

Lilla gumman. Vad ledsen jag blir att hon ska utstå så mycket.
Glad att E mår bra igen.