onsdag 6 augusti 2014

festen och branden

Senaste dagarna har fyllda till bredden.

I helgen hade jag och två av mina bästa vänner gemensam 30 årsfest. Glam Rocktema. Jag var orolig att vi inte skulle lyckas lika bra som 125årsfesten men det blev såååå lyckat. Vilken kväll det blev. Så mycket glädje! 






På lördagsmorgonen vaknade vi till ett dis och en brandlukt som fick ögonen att tåras. Föga visste vi väl då hur branden, som rasar några mil bort, skulle komma att utvecklas.

På måndagen närmade den sig med stormsteg. Den var på väg till lilla grannorten Norberg och verkade gå i riktning mot vår stad. På jobbet har vi haft höjd beredskap och man gjorde lasarettet redo för att ta emot evakuerade. Väl hemma packade jag en nödväska och stängde alla ventiler. Även om inte elden skulle nå fram tänkte jag att vi måste lämna för röken. 

Idag har läget varit lugnare. Norbergsvänner har återvänt till sina hus men branden rasar än och det är långt ifrån under kontroll. Läskigt. Knappt två mil bort. 

Mina tankar har varit och är hos de som drabbas.

0 kommentarer: