fredag 10 januari 2014

stenen från hjärtat

Det finns också glädje i alla krig. Ibland dimper det ned ett brev i postlådan som gör just den resan värd. Igår var det försäkringskassan som lossade en sten från hjärtat. Jag är tacksam för en mycket empatisk handläggare. (Jag ringde till och med för att dubbelkolla, jag menar det brukar inte hända bra saker... Jag hoppas verkligen att fler i vår situation får så bra handläggare som vi haft undr den här tiden. Och ja, det ÄR sant!)

Om några veckor fyller min stora kärlek år. Jämnt. Det är stort. Jag vet inte hur mycket vi orkar fira. Och hur det skulle gå till. Det finns så mycket jag önskar för oss. Som jag önskar att jag kunde ge eller lova. Jag fyller också jämnt lite senare i år och när vi drömmer om framtiden ser vi oss tillsammans få åka iväg. London kanske. Eller Paris. Barcelona. Bara några dagar. Få vårda kärleken. Det är ändå för att det VI som vi får det att gå runt. Det vore så välbehövligt och ett firande värt sitt namn. 

0 kommentarer: