torsdag 29 augusti 2013

ikapp

N har åkt med tjejerna till förskolan, de ska vara där en stund så att jag kan sova ikapp. Svårt tycker jag. Svårt att slappna av när det finns tusen andra saker att pyssla med. Men kroppen är trött.

Igår var en i raden av dåliga dagar för D. Hemskt! Så täta myoklonier under hela eftermiddagen. Sparade på akutmedicinen eftersom hon egentligen behövde duscha, men kapitulerade till slut. Hon fick reducerad dos och duschen får bli en annan dag. Kramperna hävdes för stunden. 

Mitt i värsta stunden ringde det på dörren. Blomsterbud. Mina fina arbetskamrater hade skickat en stor bukett rosor. Grät en stund i stillhet över hur fina de är. Det är en hjärtavdelning på alla sätt och vis. 

På kvällen kom trycket över bröstet igen. Inte lika intensivt och mest domnande i ena armen. Låg vaken tills D kom in. Småryck i sömnen. Vet inte vad som är vad.






2 kommentarer:

Camilla sa...

Fantastiska kollegor!!

Känner som vanligt igen mig i dina ord.
MÅNGA KRAMAR

Anonym sa...

Älskade fina vad jag längtar efter er nu!! Försök så gott du kan vila upp dig idag <3 snart ses vi!! <3
Jenny (Linn)