måndag 31 december 2012

2012

Januari
Vi startade året med kramp. På något vis tänkte jag att året skulle bli tufft. Och kanske var det tur att jag inte insåg omfattningen.
Vi firade goaste Faster Angelica på 25årsdagen med en chmakaktus.



 

I februari firade pappaN som fyllde 28 år med hans favorit - chokladtårta.
Vi besökte fina vänner i deras nya hus och åkte pulka ner för långa backen.
Vi badade äventyrsbad och Eira döpte om oss alla till olika lustiga namn.




I mars månad började jag träna på "Må Bättre". Starten på en kraftgivande resa.
Vi bakade söndagsfrallor till Vasaloppet och besökte buslandet.
Eira fick en ny cykel av F&F. Vi (jag) klippte Disas hår.
D hade 45 minuters kramp och ställde livet på sin spets.



 


 
I april tillbringade vi lång tid på sjukhus. D blev däckad i magsjuka och hade lång återhämtningstid.
T fick påskfint vid sin grav.
Vi firade sista april som vanligt på F&Fs gata.







I maj firade jag och N förlovningsdag - 9 årig.
Vi besökte ännu flera busland och var till stora grannstadens friluftspark med goa vänner
På posten fick vi fina foton från BroFoto.
Jag och E gick på Mora Träsk och vi åkte till Sthlm för att fira moster Mia.
Jag började studera, stora medicinkursen som slutade i högsta betyg.








I juni firade vi födelsedagar på löpande band. Jag och svärfar och därefter älskade Disa, 1 år.
Lilla hjärtevän. Innan födelsedagen rådde kaos med ännu mer tid på sjukhus.
Det blev midsommar och jag sommarlyssnade på ljudböcker som avkoppling.
Jag började "instagramma".





I juli skulle vår älskade lillprins ha fyllt fyra år. Saknade biter och river lika mycket varje år.
Varje dag. Varje stund.
Jag fastnade för träningsformen bodybalance.
PappaN hade semester, men jag jobbade. Vi avslutade dock
månaden med att åka över till Danmark.
 


 
I augusti kalasade vi med våra föräldragruppsvänner.
Jag invigde mina bodycombatpass med nya fina lindor.
Vi beökte också fina vännerna.





I september började E dansa.
Jag avslutade min föräldraledighet och återgick till studierna, sista och sjätte terminen.
Jag började med äldrevårdsplaceringen där jag trivdes otroligt bra.
Vår vackra "farmor E" tog sina sista andetag.
 



 
I oktober fyllde älskade Eira 3 år. Fina lilla liten.
Annars kämpade vi på, hela familjen.
Ingen inläggning under hösten, men dessto fler kramper hemma.


 
I november tände vi ljus hos lillprinsen.
Eira började på förskolan, vilket gick bättre än väntat.
Jag fortsatte placering med primärvård och psykiatri.



I december påbörjade jag sista placeringen på barnavdelning.
Vi bakade saffransbröd och pepparkakshus.
E var lucia i kyrkan och vi fick njuta av luciafirande på förskolan.
 





0 kommentarer: