fredag 3 augusti 2012

back in town


Tillbaka.
Vi har haft en härlig semestervecka i Danmark. Eller ja, fyra dagar i Danmark var det. En dags resande och två dagars stugboende (och shopping...) i Ullared.

Vädret har varit ok. Vi hade tur på legoland även om vi inledde med två timmars regn (vilket inte gjorde så mycket med rätt utrustning), men man blir ju så mycket gladare när solen tittar fram vilket den gjorde så småningom.
D var inte krampfri och jag kan erkänna att jag ångrat mig många gånger under resan. Men vi hade medicin och journaler med oss om så skulle behövas och lyckligtvis hävde vi krampen relativt snabbt. D var dåsig den dagen men har annars varit det lilla yrväder hon brukar vara.
Såhär i efterhand var det bra för oss att åka. Vi har känt oss så isolerade.
Och vi har missat så mycket för att vi inte vågat åka iväg. (Vi missar dessutom vännernas bröllop i Spanien - för en så lång resa vågar vi oss inte på...).
Nåväl. Några collage får tala för hur bra vi haft det.


Kvällspromenad i Örebro hos moffa I innan vi åkte vidare.

Stenas båtar har Nicke nyfiken som maskot. Vilken lycka för E som har Nicke som favorit. Nicke bjöd dessutom på glass till glassälskaren Ds stora förtjusning.
Framme i Danmark och poolen på hotellet.
Legoland med det regniga vädret som inledde. Eira var modig och åkte ALLA karuseller hon hade längden för (förutom de hon kallade för bebiskaruseller. Haha.)


Mamman var trött men glad när vi skulle åka "hemåt".

 
Bowling fanns också på hotellet. D lärde sig att ropa "Hejja" och hejade otippat mest på syrran.



Inspelning även denna gång när vi var på Gekås. Denna gång var det invigning av "fiskspa" utanför varuhuset. N lyckades få en gratis provtur.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken härlig liten trip! Gläds med er som kan och vågar resa. Massa kramar till er ❤❤❤

Emma sa...

Jag hoppas att ni hade det trevligt i Danmark. Jag rekommenderar varmt Egeskov Slot, som ligger på Fyn, där finns något för hela familjen att titta på. Moped- och motorcykelmuseum, labyrinter i div storlekar, den största tar 15 min att gå igenom, slottet, Världens största Kompan - lekplats och gångbana 15 meter upp i luften och mycket mycket mer.
www.egeskov.dk du kan även se lite bilder på min facebooksida, Semesterbilder heter albumet.