söndag 20 maj 2012

för fem år

Söndag.
Det har varit full fräs hela dagen. Vi har fixat och trixat hemma med sådant som borde blivit gjort för månader (kanske år) sedan.

Jag har sprungit upp och ned i tvättstugan och kan för en gångs skull höra ekot i tvättkorgarna. Trapprace tillsammans med corepass och promenad med barn i vagn och på cykel får stå som dagens träning. Min favorit zumban har blivit bortplockad från söndagar vilket känns helt värdelöst då det är jättesvårt att hinna gå på passen i veckorna. Jag hoppas verkligen att de kommer tillbaka igen.

Det var nästan sommarvärme idag. Och jag längtar efter sommar och ledighet. Vi har bokat resa till Danmark i sommar, vilket vi dagligen pratar om. Jag hade hoppats att vi skulle kunna åka utomlands (ja, lite längre än Danmark...) men med tanke på att vi inte vet hur Ds kramper kommer att te sig och att hon inte får vaccineras får vi vänta med det. Jag hoppas att det kan bli en "fira-min-examen-resa".

För exakt 5 år sedan, idag, var vi i Grekland - Santorini.
Jag hade precis haft missfall och önskade inget hellre än att vara gravid.
Men det var en fin resa. Vi tillsammans.

0 kommentarer: