onsdag 2 maj 2012

fina stunder


Dagarna har passerat förbi och jag är inne på min sista vecka föräldrarledigt innan skolan startar.
Än så länge har inte det skräckblandade nått förtjusning. Men det kanske kommer. När allt bara har startat.
Mina små älsklingar. Det är värst. Att inte få vara nära. Så som vi brukar.
Vi fyller iallafall dagarna med massor av roligheter. Minnen och fina stunder. Det är vad som betyder något. 

 

Valborgsmässoafton tillbringade vi hos F&F. På deras gata finns en liten brasa. Det är tradition att vi är där. Så också i år. Vi sjöng, grillade och åt gott. En fin kväll.

Igår fyllde bästa Cs äldsta dotter 10 år. Men hallå? Var tog alla de åren vägen. Engla som bara var dryga året första gången vi träffades.
Tänk förresten att jag och C känt varandra i 10 år nästa år.
Disa hittade en ny favorit hos storkillen V. Hon myste och ville vara hos honom hela tiden.
Hos C somnade hon sedan i vanlig ordning innan det var dags att åka hem.
Tidigare på förmiddagen hade jag varit hos Troysan och planterat vårblomster.
Små vita och blåa penséer blev det. Fint.


Idag har vi tillbringat dagen med goda vänner. Fina Linda med söner.
Vi besökte en friluftspark med massor av djur och ytor för barnen att springa på.
Lovely!
På hemväg stannade vi till hos faster för att hämta böcker till mig och skolstarten.
E passade på att rejsa på fasters longboard innan det begav sig hemåt.

0 kommentarer: