måndag 23 april 2012

njuter av stunden

Fylld av positiv energi idag. Tjejerna har haft bästa dagen på länge. Både friskhetsmässigt och humörmässigt. Vi tillbringade förmiddagen på öppis och matlagningen. Åh, vad jag njöt. Massa gott att äta och underbart sällskap. Åh, vad jag tycker om alla våra kompisar. Trist nog visade det sig att det var idag som var min sista dag, eftersom det inte är något nästa måndag. Lite snyftigt faktiskt.

Efter matlagningen åkte vi för att hämta upp mormis. Vi hade tid på barnmottagningen för Ds utvärdering av Ds allergi och astma. Läkaren ordinerade ett pricktest som visade blankt (kvalster, katt  och björk) - skönt. Då törs vi nästan säga att astman "bara" beror på infektionerna. Äggallergin är i allra högsta grad kvar. Det vet vi eftersom hon nyligen reagerat. Förhoppningsvis växer det bort. Men jag måste säga att jämfört med allt annat elände hon varit med om, så känns äggallergin inte som något större problem.

Jag har varit lite "kladdkänslig" med D. När E var i den här åldern åt hon redan själv. Men med D har jag liksom inte kommit mig för att låta henne äta själv. Men det dåliga samvetet kickade in och för någon vecka sedan fick hon börja träna. Och tro't eller ej. Men nu går det faktiskt fint. Det är iallafall lite...öhm...mindre kladdigt nu.



Väl hemma hade N precis kommit från jobbet och vi bytte plats. Jag bytte om för att gå iväg på afro. E blev lite ledsen eftersom hon också ville följa med (varje, varje dag säger hon att hon också vill gå på dans), så N tog med tjejerna ut och så stod de en liten stund och tjuvtittade i fönstret när vi dansade.

När jag kom hem bytte vi plats igen och N gick iväg till gymmet. Tjejerna duschade och var inte särskilt svårnattade efter det. E somnade i min famn och jag kunde nästan inte lägga ned henne. Det är SÅ sällan hon vill sitta i knät och mysa. Jag njuter av varje sådan stund.



0 kommentarer: