söndag 5 februari 2012

spegel spegel



Samtidigt som jag och N blev ett par, flyttade jag hemifrån.
En väldigt turbulent tid och jag stod som sjuttonåring på helt egna ben till ett i princip tomt hem.
I och med att jag och N varit tillsammans i 10 år, har jag också bott hemifrån i 10 år.
Och när jag ser mig omkring ser jag ju också hur hemmet byggts upp.
Det är inte många materiella ting som ser ut som de gjorde då.

Men spegeln som hänger i hallen har funnits med länge.
Ja, 10 år faktiskt.
Jag fick den av min pappa, då i min första lägenhet.
Han har gjort den själv och är från början ett gammalt fönster.
När jag fick den var den blå, men har med tiden fått byta färg till grå.

Den betyder mycket för mig. Inte bara för att den är väldigt vacker,
utan för att det är en av få saker som påminner mig om min historia.
Mitt förflutna.

Jag påminns om att allt är en resa.
Det är ingen som tagit mig hit. Det är mitt eget kämpande.
Och alla fina människor som hjälpt mig på vägen.

0 kommentarer: