söndag 22 januari 2012

smittor

Jag hatar magsjuka. Ja de som känner mig vet att jag har i det närmsta fobi för kräkor. Därför hoppas jag att det här är över nu.

Jag hade en vända inatt men har mått kymigt hela dagen. E har varit piggelin.
Blä! Tänk att man aldrig går säker från smitta. Jag önskar att alla förstod vikten av att stanna hemma när man är/varit sjuk, tills smittorisken är över.

Jag vet de som beger sig ut i köpcentrum med smitta, själva eller med smittade barn. Men utan tanke på vilka konsekvenser det kan få. (Jag vet att man i vissa undantagsfall är så illa tvungen att ge sig ut.)

Vi blir hemma iaf, tills vi med säkerhet vet att det inte bryter ut på någon annan. N är i det närmsta immun, blir nästan aldrig sjuk, men för D finns fortfarande en risk.

1 kommentarer:

Kristin sa...

Håller med dej!Är alldeles för många som inte bryr sej om att dom kan smitta andra,är bland det värsta jag vet!vi är noga med att hålla oss hemma!hoppas ni blir friska snart!kram!