måndag 9 januari 2012

nu är vi där

På plats.

Jag misstänkte själv att D skulle sova på EEG, men eftersom det inte stod ngt i kallelsen och vi inte skulle läggas in förrän efteråt slumrade D en stund i bilen på väg upp. Vilket resulterade i en mycket svettig stund för mig att försöka söva en hysteriskt pigg tjej. Till slut gick det och registreringen blev fin, ovanligt fin sa hon. Imorgon kommer svaret. Nackdelen med att ha långt hår är definitivt vid EEG. Men D tyckte att det var rätt ok ändå, trots trassel.

Nu är vi på plats. Imorgon ska en hel del prover tas, fastande (få se hur poppis jag är i natt...) och lumbalpunktion någon gång under dagen. Tydligen utan sövning, vilket gör mig lite nervös. Usch, allt är pest eller kolera hela tiden.

Jag saknar redan Eira men intalar mig att hon inte hinner sakna mig.

Nu, lite kaffe.

1 kommentarer:

Anna Bergquist sa...

Lilla lilla Eira, du tappra.
Och för att inte tala om mamman.
Har själv gjort en lumbalpunktion och försök ha henne liggande efteråt så länge du bara kan. Huvudvärken man får om man har för bråttom upp är inte att leka med. Kanske är annorlunda med barn dock. Önskar er all lycka, och styrka till dig Sandra.
Kram