onsdag 4 januari 2012

kontrollbehov


När jag känner att jag inte har kontroll skapar jag projekt. Jag funderar och N utför.
Vi har stått still i renoverande och pysslande i hemmet, eftersom vi väntat på vårt hus.
Men eftersom det verkar dröja måste vi göra lite här hemma som får oss att trivas lite bättre.
Ett problem har varit flickornas klädförvaring (alldeles för liten). Men så fick vi nu ändan ur och inhandlade trådkorgar som vi inredde garderoben med. Nu är kläderna i ordning och i skänken, där kläderna var förut fick leksakerna plats.
Rent och snyggt, var sak på sin plats.
PappaN sysslar en del med nilbilder i arbetet och har fixat en variant så att tjejerna också ska kunna ha lite koll.

En krampväska är packad.
Och ett försök att återfå förlorad kontroll.
Krampväska, såsom BBväska.
Så att vi inte ska behöva springa runt och packa i all hast.


Igår hade vi besök av bästa moffa/gudmor Ida.
Jag fick vara bara Sandra en stund och sitta i soffan och snacka om allt av vikt och ovikt.
Idag kom fina Carro med yngsta dottern.
Snacka om jackpot. Två av mina bästa, på två dagar.
I love!

0 kommentarer: