lördag 31 december 2011

sammanfattning 2011

I början av januari fick vi se vårt älskade mirakel på rutinultraljud.
N började sitt nya jobb som sjukgymnast.
Jag avslutade praktiken och påbörjade c-uppsatsskrivandet.
Däremellan drogs vi med envisa magsjukor och förkylningar.
Eira skulle börja på förskolan men kom inte riktigt igång på grund av alla sjukor.



I februari firade vi alla hjärtans dag med goda hjärtan, men med tanken på att kärleken är lika stor alla dagar.
Det var otroligt mycket snö och svårt att ta sig fram.
Jag fick godkänt på min komplettering efter att för första gången fått U i betyget på en tenta.
Vi köpte syskonvagn på impuls.
Eira slutade drick välling.




I mars hittade en "lillebil" hem till vår familj. Ett välkommet tillskott.
Det första kläderna till lilla syskon inhandlades.
Vi bestämde oss för att vi skulle gifta oss. Kyrkan var redan bokad sedan tidigare, men det fanns en del annat som behövde stämma.



I april blev det sedan påsk och tänk att vi hade den äran att få den sötaste påskkärringen.
Påsken i år var rekordvarm och vi kunde sitta på altanen och äta.
Eira fick inviga sin fina cykel som hon var en hejare att trampa på.
Familjen var bjudna på lille Lucas dop.




Så kom maj och jag hade ingen koll alls när det var dags att byta vecka. Det började dock kännas som nedräkning och en födelseplan skrevs.
 Jag avslutade sista kursen på termin 5. Mitt andra studieuppehåll.
Mina underbara vänner hade fixat en babyshower och överraskade mig rejält.
N restaurerade barnstolen och vi tog de årliga vårfotona i skogen.
Ännu ett dop lades till handlingarna och denna gång var det Livias tur.








På BF-dagen i juni åkte vi till Säterdalen för att få tiden att gå. På väg hem fick jag värkar i bilen med 3 minuters mellanrum. Vi trodde att det var dags. Men tji fick vi. De avtog med lite vila.
Jag fyllde år och fick en iphone.
Och några dagar senare kom hon äntligen till oss. Älskade Disa!
Vi firade midsommar och hade många fina besök som hade skojiga presenter med sig.





 I juli fortsatte vi ha fina besök, mycket fika blev det.
N hade semester och vi besökte bland annt Furuvik med goda vänner.
Troys födelsedag firades och vi blåste bubblor till storebror i himlen.
Och det stora. Jag och N gifte oss. Kärlek!





Hela familjen åkte på semester till huvudstaden i början av augusti. En intensiv tripp.
Vi blev bjudna och gick på Elsas dop. 
Föräldragruppskompisarna hade födelsedagskalas med glass och paket.
Vi fick gå på bröllop och njuta av att morbror och hans M sade ja till varandra.






Mina vänner lyckades återigen överraska mig i september, med en möhippa. Precis vad jag behövde.
En härlig dag i goda vänners sällskap med många skratt.
Dopförberedelser pysslades med så fort det blev en ledig stund och i mitten av månaden döptes vår yngsta dotter.
Men mardrömmen tog också vid när D krampade för första gången.






I oktober fyllde vår underbara E två år. Tårta, sång och paket! Eira fick bland annat ett pippiparaply som hon längtat efter.
Vi trodde vi hade hittat vårt hus. Tyvärr var det någon annan som vann budgivningen.
Jag höstpyntade på gravarna. T fick en hjärtelykta (som senare fick lämnas tillbaka eftersom den rostat).
Vi fick konstaterat att D är allergisk mot ägg och jag började äta äggfri kost.




Vi pyntade ljus som tändes på gravarna i november.
PappaN firades på farsdag.
D krampade återigen och vi blev inlagda för utredning.
Jag fick influensan och var sängliggandes i över en vecka, trots det blev det advent också hos oss.





I december var tjejerna med i öppna förskolans luciatåg. E var lucia och D tärna.
Efter alla sjukdomar kunde vi äntligen vara ute i snön och busa.
N krockade med lillebilen som bara blev skrot.
Kramperna fortsatte för Disa och vi var åter igen inlagda.
Vi fick dock komma hem och fira jul.


2 kommentarer:

marracarra sa...

Ett gott nytt år önskar jag dig och din familj!!!

Robert & Elisabeth sa...

Gott nytt År till din fina familj!
mvh
Elisabeth K