lördag 5 november 2011

julklapp för den minsta

Bilder från åhléns

När jag och M strosade omkring igår för juklappsshopping kom vi överens om att det är svårt att hitta bra julklappar för de minsta stjärnorna (E är två månader äldre än D).

Vi har ju ganska mycket leksaker redan, från när E var liten och det känns lite dumt att köpa dubletter.
Samtidigt ska det vara något användbart. Jag gillar sådant som skapar kreativitet.

Jag och D har ju gått på babysång sedan hon var cirka 10 veckor. Dessutom går jag med båda tjejerna på rytmik. Detsamma gjorde jag när E var liten. Båda tjejerna gillar musik och det spritter i deras små kroppar när det spelas och sjungs.

Till D känns det därför som om instrument av olika slag skulle kunna vara roligt.

"Nu ska vi spela på trumman.
Och när vi spelar så sjunger vi såhär.
Goddag, goddag, hur mår du idag?
Jag hoppas du mår bra."

Mysigt klosståg. Också från åhléns.


0 kommentarer: