måndag 10 oktober 2011

lika olika


Vem är vem?
Jag testade N.
Efter en stunds betänketid fick han rätt på alla. Men på den sista ändrade han sig flera gånger.

Det är lika sant som klyschigt - tiden går fort och man glömmer så lätt. 
En del saker från Eiras tid som bebis måste jag gå tillbaka i blogg, foton och dagbok för att minnas.
Och bland alla foton när jag bläddrar fram och tillbaka i mappar får jag emellanåt svårt att se vem som är vem.
Så lika de är. Och ändå inte.
Två helt olika.

Förtydligande;
På varje "rad" finns en Eira och en Disa ;-)

6 kommentarer:

Sofie sa...

Men oj vad fräckt! Är det två olika barn? Helt fantastiskt!

Kristin sa...

Dom är såå lika!!tänkte att jag skulle gissa men var så svårt!bild två är jag ganska säker på att det är Disa!?kram

c sa...

hmm dom är ju sjukt lika.. Jag ger mig på en gissning.
Rad 1 Eira till vä o Disa till hö
Rad 2 samma
Rad 3 Disa till vä o Eira till hö
???? Sista var svår som attan

janina sa...

Gullungar, mina är tvärtom jatteolika :)

Johanna sa...

Hej! jag har åxå förlorat ett barn genom fetomaternell transfusion.
William dog under pågående katastrofsnitt i v.33 1997!!
Det är ju ganska ovanligt/underdiagnosticerat, därför blir jag nyfiken o skulle kanske vilja ha mejlkontakt...Jag är kontaktperson för Föräldraföreningen Små änglar o har varit det sedan -98 så jag har stött på många som förlorat barn men bara en!! i samma diagnos. MVH/Johanna Andersson johannaa-sson@hotmail.com

i min lilla lilla värld sa...

Jag ser då ingen skillnad hahhaa