måndag 10 oktober 2011

fynd med svärmor

Igår var det barnloppis i grannorten. Eftersom vi skulle ha kalas några timmar senare skulle jag och svärmor bara åka dit en snabbis. Vi kom dit ca 10 över 11 - det hade öppnat 11. Och det var KNÖKfullt!
Jag får lite lätt panik av så mycket människor, men jag hade informerat svärmor om vad som var intressant och min svärmor är verkligen BÄST på att hitta fyndgrejer.

Vi fann, en bumbostol, bilbarnstol, ståbräda till vagnen, skridskor, leksaker och badbyxor - allt för en dryg femhundring. Jepp! Jag känner mig rätt så nöjd.

En av leksakerna. En skällande, gående, "vifta-på-svansen"hund. E har döpt den till "Lilla prick" och blev
en favorit ganska snabbt.
En Bumbostol till "fröken-vill-inte-ligga-ned".

Vi har dock ett problem med Bumbon. E, som numer är näst intill blöjfri (har endast på natten och som skydd utomhus) är tämligen övertygad om att detta är en potta. Den har alltså använts för detta ändamål inte mindre än tre gånger än så länge. Vilket är ganska ofta, för att inte ha varit i vår ägo i mer än lite mer än ett dygn. Det är ju tur att den är väldigt lättvättad och att hon liksom kommit på sig, så att den bara blivit lite "fuktad". Hmm. Hoppas att detta är ett övergående problem.

0 kommentarer: