onsdag 7 september 2011

nedgång

Ingen bra dag idag. Kanske är det hit det har barkat hän. Jag har känt att det varit på nedgång. Och så kom den avgrundslika dalen. Där mitt hjärta blöder. All saknad, längtan och kärlek svämmar över ett trasigt mammahjärta.

Och jag har inte varit den mamma till mina flickor som jag vill vara. Orken fanns inte. Trots att det är för dem jag orkar. Märkligt.

Imorse var där, i lokaltidningen, en nyfödd liten pojke som fått namnet Troy.

Och jag blev så ledsen. Så ledsen för vår skull, för allt vi aldrig fick. För allt vi inte får. För att de, men inte vi. Och så skuldkänslorna för att jag känner så. Runt runt. I ömma cirklar.
Det ljusa här nere, är att det bara kan vända. Jag vet att det kommer en ljusare dag imorgon.

5 kommentarer:

Emma sa...

Jag såg annonsen och tänkte på er. Fina fina Du, jag hoppas din och er morgondag blir ljusare. Ta hand om Dig. KRAM.

Sandra Rönningen sa...

Det måste kännas tungt... Men det är ingen som klandrar dig. Man får må dåligt även fast man är mamma. Vi är ju bara människor vi också. Och jag tror nog att dina flickor inte mår så dåligt av det heller... De har ju sin pappa också.

Ni får gärna komma upp och hälsa på! Jag har inte så mycket i skolan just nu faktiskt. Den 1:a oktober har jag tenta så veckan innan den blir det nog lite plugg. Och sen har vi praktik i nov-dec. Annars är det lugnt! Bara att säga till =)

Tänker på dig och er!
Kram!

Frida sa...

Sandra! Det är helt ok att känna det du känner. Ingen klandrar dig!
Troy finns hos dig i hjärtat och runt er hela tiden! Och jag bara vet att ni kommer ses en dag, tyvärr inte här på denna jord i detta liv....men det finns en plats så mycket bättre, där vi alla får vara tillsammans sen<3

Varm kram!

Zandra sa...

Jag känner så väl igen dina känslor, man får men man får ändå dåligt samvete.....
Det är inte lätt att leva våra liv, och jag tror vi gör det absolut bästa vi kan.
Jag är övertygad om att dina flickor och Troysan ör stolt och glad över dej.

Styrke Kramar

Martina sa...

Stor kram till dig!!!