måndag 19 september 2011

första bodyn nedpackad


Disa växer så det knakar. Dessvärre vet jag inte exakt hur mycket hon vuxit.
Men på fredag är det dags för vägning/mätning och sprutor. Så då får vi veta.
Men ja, jag gissar på en bra bit över 5500g iallafall.
Igår rensade  jag ur lite urvärxta kläder och nu åkte Ds första body (den som användes efter förlossningen). Den var stl 56 och har räckt länge ändå nu.
Samtidigt passade jag på att packa upp lite stl 68. Än är de lite stora, men rätt var det är passar de perfekt. Och jag är lite mindre petig med storlekar nu med D.
Med E ville jag helst inte börja med någon större förrän stl förrän det verkligen var dags,
nu tar jag det som passar oavsett storlek.
Jag är alldeles för sentimental för att sälja, ge bort eller kasta några kläder (ja några få åker ut på tradera), så nu packas kläderna ned och bärs upp på vinden.
Kanske kommer det någon gång ett till syskon som kan använda.
Ja, önska kan man alltid.

På fredag ska vi dessutom se hur vi ska göra med "icke-mjölkätandet" för min del.
Tyvärr har det inte gett något resultat alls. D har haft lika mycket eksem som vanligt.
Jobbigt.
Det har dock gått över förväntan att äta mjölkfritt.
Lite tråkigt var det förstås att inte kunna äta doptårtan, men svärmors "allergifika" var alldeles tillräckligt gott.

2 kommentarer:

Faster A sa...

Någon gång kanske det kommer en fryssen kusin som behöver kläder, vem vet?
Såg att det var fel datum på dopet förresten.
P & K från E och Ds Faster A

martina sa...

Är lika sentimental ja oxå men denna gången när de va dags att packa kläder va ja så illa tvungen att inte spara allt, men ursch vad jobbigt det är, och sen när man knappt får ett öre för kläderna på tradera blir de endå värre:/ är också sådär med storlekar, ja tar de som passar, som igår då hade Bianca en body i 62, kofta i 68 och byxor i 56 och sen tvärtemot idag, med Isabelle då va de 56 bara tills de va utväxt osv, och med vetskapen att de växer ur allt så fort nu i början så köper ja inge i 62 utan tar de ja har hemma och köper nästa storlek istället:)
Va tråkigt med vagnen:(:( älskar det mesta med min p&t men det märks att det är stor skillnad på kvalité på den och emmaljunga fastän dom är så dyra också:/