söndag 18 september 2011

Disas dop

Dagen D. I lördags den 17 september döptes så vår minsta älskling. Disa Lisann Marie. Det blev ett fint dop. Ett mycket personligt där flera fantastiska människor i vår närhet var delaktiga. Disas fina faddrar är (moffa) Ida - min äldsta barndomsvän och en av mina absolut bästa och moster Mia - min kusin som jag snarare ser som min syster. Personer som jag hoppas alltid ska finnas med oss i vårt liv.

Disa själv tyckte att första halvan var rätt så spännande och även vatten på huvudet. Men sedan blev det lite långtråkigt och det kom lite protester. Farmor läste tackbön och faster läste barnevangeliet. Finaste Ullis sjöng, som vanligt, vackraste än vackrast - Handens fem fingrar och Prinsessan Disa (Prins Noel).

Efteråt samlades vi i församlingsgården och åt soppa med tillbehör. Gästerna fick före maten gå tipspromenad som handlade om Disa - som Linda med familj kammade hem alla rätt på (och var ruskigt nära på utslagsfrågan). Och efteråt var det förstås fikabuffé.

Det blev en lång, men mycket fin dag. Tusen Tack alla vänner och familj som delade vår Disas dag.


Gudmor Mia, pappaN, Disa, jag och gudmor Ida.

Dukning med bordsplacering. Små skjortor med rosetter.

Långbord

Hälsningsbordet som "tyvärr" gömdes i alla presenter.

Soppbordet, dock utan soppa...

Sötaste doptårtan.

Tack till mormor och farmor som bakat så gott!

Det skulle finnas något för alla. Här var specialbordet för gluten/mjölkallergier samt vegan.

Oj, vilket presentbord!

1 kommentarer:

Jeanette sa...

Grattis lilla Disa :)
Jätte fint namn & de verkar varit ett jättefint dop med fina detaljer! Lycka till på vägen*