torsdag 25 augusti 2011

på ett år





För ganska  precis ett år sedan började jag skolan igen, efter ett års studieuppehåll. Då var jag helt ovetande om att jag bara ett par veckor senare skulle planera för ett nytt studieuppehåll.
Ja, runt den här tiden borde också en liten Disa ha flyttat in i min mage.
Jag hade precis gått ned alla graviditetskilon, både efter Troy och Eira.
Det är otroligt ändå, vad som kan hända på bara ett år.


Idag gjorde vi premiär på öppna förskolan.
När jag nämnde det för Eira på förmiddagen bröt hon ihop totalt. Hon hörde bara sista delen och trodde att vi skulle till förskolan.
-Nääääääj, vill inte gå till dagis. VILL INTE!
Så nej, än så länge är vi inte tillbaka.
Det gör helt enkelt för ont för att tvinga henne tillbaka, medan jag ska vara hemma med Disa.
Samtidigt tror jag att det kanske skulle kunna vara bra för oss att vara ifrån varandra en liten stund.
Men mammahjärtat säger ifrån. Båda flickorna får stanna hemma ett tag till.
Iallafall så döpte vi om det och kallar det nu "Öppis", som alla andra.
E tyckte det var jätteroligt och visste inte riktigt vad hon skulle leka med först.

Därefter hann vi med kalas hon sötaste Cilla som fyller år idag.
Tårta och annat gottigt.

PappaN jobbade sent och när han kom hem var nattningen i full gång och för en gångs skull somnade båda flickorna innan halv åtta. OJ, vilket lång kväll vi fick!

0 kommentarer: