onsdag 10 augusti 2011

babymexx



Åhå, det här med rutiner kommer att ta ett tag, känner jag spontant efter att ha klarat av den tredje förmiddagen på egen hand med tjejerna.
Nu vilar E (måste försöka tidigarelägga det där...) och D har just hittat alla de skojiga figurerna i babygymet. Sprattelfian rymmer dock därifrån hela tiden. Och blir förstås ledsen när hon upptäcker att de är så långt bort. Igen.
Iallafall så har jag precis borstat tänderna och fått på mig kläder. Tvätt och disk undanplockat och det blev visst en liten stund över. Men ja, rutinerna behöver jobbas på.

Som tidigare nämnt blev det inte speciellt mycket shoppat, förutom till barnen.
Och i flera butiker blev det faktiskt inhandlat från ett och samma märke.
En nytillkommen favorit. Mexx.
Jag passade på att köpa kläder till Ds dop. Det känns som att vår familj bestämt att lila är vår färg.

 

Eftersom det tagit ett ganska långt tag sedan jag påbörjade inlägget har nu E vaknat och D somnat. Lunchen ska intas och sedan ska vi få någon kläm på eftermiddagen också. Tråkigt att det regnar.

1 kommentarer:

Anna sa...

Mexx har mycket fint och till flickor är det nätta söta kläder. Skorna är ljuvliga. Här är lila också en favvofärg. Kämpa på, snart kommer rutinerna, om än i ennan form än när man bara hade ett barn att rätta sig efter.