torsdag 16 juni 2011

bomullsvandring

Eira & Disa - Disa & Eira
Fina tavlan som farfar har gjort och som överraskade oss hemma.

Nog är de lika våra flickor allt. Ändå märks det redan så tydliga skillnader.
Jag försöker att njuta och insupa varje liten hundradels sekund för att inte missa något.

Idag var det återbesök hos dr, eftersom vi åkte hem tidigare från BB.
Det var Es barnläkare och vår bästa BM Lilleba som tog emot oss.
Och eftersom mjölken rann till igår kväll hade liten bara en viktnedgång på 200g.
Besök av finaste faster har vi också hunnit med.
Det känns otroligt skönt att pappaN blir hemma med oss hela sommaren (förutom en kortvisit på jobbet några dagar efter de 10 dagarna).

Än är allt lite omtumlande. Förlossningen gick så mycket snabbare och "smidigare" denna gång att jag liksom inte riktigt förstått att det är över.
Lite tumultartat blev det efteråt och jag fick lov att operera bort moderkakan, vilket säkerligen är något jag kommer behöva bearbeta så småningom.
Men än så länge känns det som om jag vandrar på bomull.



Och nej, vi har inte haft otur som nu har två flickor (vilket en "käck" person idag uttryckte det).
Vi har haft en enorm lycklig tur att bli välsignade med två helt fantastiska, levande döttrar.
Dessutom har vi en pojke. Vi har en pojke som vi inte har. Och det är olyckligt.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, de är lika! Skönt att allt har gått bra även om du skriver att du fick operera bort moderkakan (min tanke blir såklart, varför då?? Om du orkar och vill får du gärna berättat vad som hände vid senare tillfälle).

Ja, den där "käcka" personen finns det lite för många av. Har man förlorat ett barn så vet man ju också hur mycket ett litet liv är värt på något sätt. Det viktigaste är såklart att få ett levande barn. Men sen undrar jag så, varför är det så viktigt att ha två av olika kön? Om man nu har barn tätt borde det vara precis tvärtom att det är bra om de är av samma kön, då de antagligen har mer utbyta av varandra när de blir större. Sen är det ju bra med samma kön för väldigt lite behöver köpas nytt!! Sen kanske det är spännande med en av varje kön för att ha "testat" varje, men som sagt det viktiga är såklart att barnen lever ochär friska!

Stort grattis igen till er fina lilla familj!

Kram

Sofia sa...

Finaste finaste systrarna<3 Disa till höger och Eira till vänster..
Tänk att hon äntligen har flyttat in på riktigt! Lycka! Jag är så otroligt glad för Er skull. Och vilken fantastisk sommar med pappan hemma på heltid. Riktig lyx.
Jag är så nyfiken på att träffa er!
Men nu ska ni njuta och sniffa och mysa allt ni bara kan. Du vet ju hur fort bebissnuff tiden går;-)
Usch vilken otroligt dum kommentar. Älskade barn, de spelar väl ingen roll vad dom har för kön.
Stora varma kramar till hela familjen!

Gittan sa...

Dom är ju jätte lika!!! Å jag måste ju säga efter att ha sett korten du lagt ut på Troy att dom är ju båda lik honom också <3 Du har fått tre fantastiskt fina barn!!! Hoppas att ni har det underbart på era bomullstussar =) Känner verkligen glädjen med er =)

karin sa...

Jag ryser Sandra. Tårarna rinner ner för mina kinder av lycka för er skull. Jag är så glad att lyckan har kommit till er. Tänk att du nu är trebarnsmamma älskade Sandra!

Din lycka gör mig lycklig. Du berör mig. Din livsresa berör mig.

kram

Jessica sa...

Jag tror att det finns en mening med att ni nu har fått två flickor <3.
Så vackra dom är! Lycka är att vara mamma!
Kraaam!